جستجو
Close this search box.

جزئیات برگزاری دوره تکمیلی تابستان ١۴٠٣

حجت‌الاسلام مهدیزاده(کارشناس آموزش و مجری طرح) جزئیات برگزاری دوره تکمیلی تابستان ١۴٠٣ را اینگونه تشریح کردند: با درخواست معاونت آموزش دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت؛ مؤسسه مذاهب اسلامی قم، عهده دار برنامه‌ریزی و برگزاری چهاردهمین دوره آموزشی تکمیلی سطح ۱ و ٢ طلاب اهل‌سنت کشور به صورت مجازی شد و هم اکنون این دوره فشرده در سامانه مدیریت یادگیری (LMS) مؤسسه مذاهب اسلامی در حال برگزاری است.

کارشناس آموزش و مجری طرح بیان کرد: این دوره مختص طلابی است که در آزمون تعیین سطح سال گذشته قبول شده اند و با تعداد بالغ بر ۴۵۰ نفر از طلاب اهل‌سنت (در سطح یک ٧٠ نفر و سطح دو ٣٨٠ نفر) اجرا می‌گردد.

ایشان در ادامه توضیح دادند: این دوره از تاریخ اول مرداد ١۴٠٣ با پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر لطفیان دبیر محترم دبیرخانه شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت آغاز گردیده و تا تاریخ ١٨ مرداد ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهدیزاده گفت: شایان ذکر است که در سابق این دوره‌ها بیشتر به صورت حضوری برگزار می‌گردید؛ لکن دوره امسال به جهت فراوانی داوطلبان و پذیرفته شدگان و همچنین کثرت استان‌های متقاضی (١٢ استان – تقریباً همه استان‌های دارای مناطق قومی) و برخی محدودیت‌ها و تنگناها، به صورت مجازی طراحی و اجرا گردید و با تمهیدات اندیشیده شده، بحمدالله با کیفیت مطلوب در حال برگزاری است. از طرفی نظر به اینکه بیشتر طلاب شرکت کننده، از مدرسین حوزه‌ها و مدارس علمیه اهل‌سنت هستند و یا در کسوت امامت جمعه و جماعت هستند، طول دوره به لحاظ زمانی کوتاه در نظر گرفته شده و دوره به صورت فشرده برگزار می‌شود.

وی در مورد محتوای دوره ها اینگونه توضیح داد: محتوای آموزشی این دوره‌ها که بر اساس مصوبات شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت می‌باشد شامل مباحثی از قبیل: زبان و ادبیات فارسی، آشنایی با ادیان بزرگ، آشنایی با مذاهب اسلامی، آشنایی با مبانی حکومت اسلامی از دیدگاه مذاهب اسلامی، انقلاب اسلامی و امت واحده، آشنایی با جنبش های دینی و سیاسی جهان اسلام و تاریخ تحولات سیاسی‏- اجتماعی ایران معاصر، در سطح یک و فراگرفتن مباحثی از قبیل: فقه مقارن، علوم حدیث از دیدگاه مذاهب اسلامی، تقریب مذاهب اسلامی، خاستگاه و زمینه ها، روش تحقیق، آشنایی با تفاسیر و روش های تفسیری در مذاهب اسلامی در سطح دو می‌باشد.

وی گفت: لازم به ذکر است که برنامه‌های آموزشی این دوره در قالب ٣٠ کلاس درسی به صورت روزانه، برای پنج گروه از طلاب برگزار می‌گردد و گروه‌ها بر اساس مناطق و مذاهب و شمار طلاب تقسیم بندی شده که عبارتند از:
1 گروه الف) خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان
2 گروه ب) خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان
3 گروه ج) آذربایجان غربی، کردستان و گرمانشاه
4 گروه د) فارس، هرمزگان و بوشهر
5 گروه هـ هم برای طلاب سطح 1 کل استانها می باشد.

دیگر اینکه به منظور بهرمندی حداکثری طلاب از مباحث دوره، از ١٢ نفر از زبده ترین اساتید متخصص کشوری دعوت به عمل آمده است. و تامین و ارسال متون درسی مورد نیاز طلاب نیز از ویژگی‌های این دوره می باشد.
ایشان در پایان گفت: لازم به ذکر است امتحانات پایانی دروه به صورت کتبی برگزار می‌گردد و طلاب محترم پس از گذراندن دروس و موفقیت در آزمون نهایی، موفق به دریافت سطح ١ و ٢ دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت خواهند شد.

4 پاسخ

  1. با عرض سلام تقدیر و تشکر خدمت برگزار کنندگان این دوره ، باتوجه به وضعیت اینترنت در کشور ما بویژه در روستاها و شهرهای مرزی و قطع و وصل مکرر اینترنت و تقطیع صدای اساتید محترم و از همه مهمتر اینکه علیرغم گذشت یک هفته از آغاز کلاسها ، هنوز منابع درسی به دست شرکت کنندگان نرسیده است. لذا ضمن تقاضای تسریع در ارسال کتب و منابع ، خواهان تسهیل امتحانات این دوره هستیم. چون بهره برداری از آموزش مجازی بمراتب پایین تر از آموزش حضوری است.

  2. سلام علیکم و رحمه‌الله
    بنده مولوی شریف کامیابی هستم و در سیستان و بلوچستان تحصیل کردم و امیدم به همین سطح 2بود که شرکت کنم اما با وجود این که کد فعال دارم و تمام نمرات وسند بنده ثبت شدند امت میگن نمیتونی ثبت نام کنی
    چرا آخه من که تمام مدارک و نمرات ثبت نهاد رهبری بوده
    لطفاً چاره ای بیاندیشید

    1. علیکم السلام
      موسسه مذاهب فقط مجری طرح بوده و شما باید این موضوع را از دبیرخانه تهران یا دفتر اسلامی سیستان پیگیر باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازدید: 128
مطالب مرتبط