جستجو
Close this search box.

جلسه افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ موسسه مذاهب اسلامی

جلسه افتتاحیه روز دوشنبه۱۴۰۲/۷/۳ در موسسه مذاهب اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، مدیر، کارکنان و پژوهشگران موسسه برگزار گردید.این مراسم در ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کرد.
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی مدیر موسسه مذاهب اسلامی بعداز خیر مقدم به مدعوین و تبریک سال تحصیلی جدید، مطالبی را در مورد پیشینه موسسه بیان نمودند. ایشان اذعان کردند که سه تاریخ مهم در پیشینه موسسه مذاهب داریم که بسیار مهم است.
تاریخ مهم اول سال تاسیس موسسه است در سال۱۳۷۰، که این تاریخ نشان می دهد موسسه مذاهب اسلامی نسبت به بسیاری از مراکز دیگر سابقه بیشتری دارد. هر چند سابقه زیاد داشتن کافی نیست و باید کیفیت عملکرد هم بالا باشد.

تاریخ مهم دوم سال ۱۳۸۰ است که موسسه مذاهب مجوز تخصصی از حوزه اخذ میکند.در حال حاضر در موسسه طلابی داریم که در سطح ۳ و ۴ مشغول تحصیل هستند و در این موسسه عالمانی برای مناطق تلفیقی پرورش پیدا می کنند. و به حالت ویژه از یک سال پیش افرادی به حالت بورسیه در موسسه در حال تحصیل هستند.

تاریخ ویژه سوم سال ۱۳۹۷ است که تا این تاریخ موسسه زیر نظر امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بوده است و موسسه تا سال ۹۷ وظیفه پشتیبانی علمی پژوهش از استان سیستان و بلوچستان را داشت. و همین سبب بود که در موسسه طلاب بسیاری از استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم. از سال ۹۷ موسسه مذاهب زیر نظر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی قرار گرفت که شامل ۱۱ نماینده معزز رهبری می‌باشد .

ایشان اشاره کردند: متاسفانه نقصی که در این موسسه داریم کم بودن رشته های تخصصی است و باید تدبیری اندیشه شود تا رشته های جدیدی مثل فقه مقارن و حدیث تطبیقی داشته باشیم. هم اکنون موسسه مذاهب چند مرکز را از جهت علمی و معنوی دارد پشتیبانی می کند یکی مرکز تخصصی رودان در هرمزگان همچنین استان کرمانشاه و استان گلستان، و ما این آمادگی را داریم که این پشتیبانی را در سیستان هم داشته باشیم حتی به صورت تلفیقی با اهل سنت.

در ادامه آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان مطالبی را بیان فرمودند.
ایشان در ابتدا شهادت امام حسن عسگری را تسلیت گفته و سال تحصیلی جدید را به همه حاضرین در جلسه تبریک گفتند. ایشان بیان کردند: بهترین روش تبلیغ دین، اخلاق پسندیده داشتن است و این اخلاق خوب است که جاذبه ایجاد می کند و در قلوب نفوذ می کند و آخرین روش جذب مناظره است.
ایشان ادامه دادند که تعامل با اهل سنت بسیار مهم است و نسبت به مبانی و شیوه و ضرورتش باید بحث کرد.

ایشان اذعان کردند که آمریکا با ایجاد داعش نقشه جنگ بین شیعه و سنی را در سر می پروراند و اگر تعاملات جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله با اهل سنت نبود این نقشه آمریکا میگرفت. ولیکن نقشه آمریکا با این تعاملات شکست خورد.
در انتهای جلسه از چند نفر از ممتازین موسسه در دوره گذشته با اهدا لوح تقدیر و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازدید: 32
مطالب مرتبط