جستجو
Close this search box.

معرفی و دانلود کتاب «خدیجة بنت خویلد سلام الله علیها» (4 جلدی)

بسم الله الرحمن الرحیم

« خدیجة بنت خویلد سلام الله علیها» (4 جلدی)

نویسنده: سید نبیل حسنی

معرفی اجمالی:

کتاب «خدیجة بنت خویلد سلام الله علیها» نوشته سید نبیل حسنی به زبان عربی می باشد که در چهار جلد درباره زندگانی نورانی ام المؤمنین، حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به رشته تحریر در آمده است که ذیلا به نحو اختصار به معرفی آن اشاره می شود.

 

جلد اول:

جلد اول این کتاب که در یک مقدمه و پنج فصل نوشته شده است، به مباحث مهمی اشاره دارد.

در مقدمه، مولف محترم به جایگاه ایشان و همچنین برخی از ویزگی های فردی آن بانوی با فضیلت مانند نسب، اموال و… اشاره مختصری کرده است.

فصل اول این کتاب، به جایگاه حضرت خدیجه سلام الله علیها و همچنین اجداد و نسل ایشان و هم طرازی نسبی آن حضرت با رسول خدا صلی الله علیه و آله اشاره شده است.

در فصل دوم، به نحو مفصل به جریان ازدواج ایشان با رسول خدا، عمر مبارکشان هنگام ازدواج، جریان عقد آن حضرت، اسلام آن بانو و اموالشان بیان شده است.

فصل سوم نیز به بررسی فرزندان حضرت خدیجه سلام الله علیها اشاره شده است.

فصل چهارم این کتاب به بحث مفصلی پیرامون دختران حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها اشاره کرده و بحث شده که این دختر ها، دختران واقعی حضرت بودند و یا خیر؟

در فصل پنجم که خاتم بخش این جلد می باشد، به بررسی بیشتر بحث دختران رسول خدا و حضرت خدیجه کبری سلام الله علیهما از منظر قرآن کریم اشاره شده است.

 

جلد دوم:

در این جلد که ادامه جلد اول بوده و شامل فصل های ششم و هفتم می باشد، به بررسی شخصیت آن بانوی با کرامت به نحو مفصل در فصل ششم پرداخته و در فصل هفتم، به منزلت ایشان از منظر آیات قرآن، اهل بیت علیهم السلام، فرزندان اهل بیت علیهم السلام و بنی هاشم، علمای شیعه، ، علمای اهل تسنن و… پرداخته است.

پایان بخش فصل هفتم، به بررسی صراط، حضور آن حضرت در قیامت و مقام ایشان در بهشت اشاره شده است.

 

جلد سوم:

فصل هشتم و نهم نیز در جلد سوم این مجموعه سترگ به رشته تحریر در آمده است.

مولف محترم، در فصل هشتم این کتاب، به موقعیت و جایگاه مکانی و ویژه ای که خانه حضرت خدیجه سلام الله علیها در مکه داشته است اشاره شده است.

فصل نهم که آخرین فصل این جلد می باشد، به بحث بارداری ایشان به حضرت زهرا صلوات الله علیها و بحث ولادت آن حضرت، شیر دادن، نام گذاری و عقیقه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها اشاره کرده است.

 

جلد چهارم:

اخرین جلد از این مجموعه ی ارزشمند، شامل دو فصل دهم و یازدهم می باشد که در فضل دهم این کتاب، به بررسی برادران و خانواده شخصی آن حضرت اشاره و در فصل یازدهم که پایان بخش این دوره چهار جلدی می باشد، به جریان وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به نحو مفصل اشاره شده است.

والحمدلله

 

دانلود جلد اول کتاب
دانلود جلد دوم کتاب
دانلود جلد سوم کتاب
دانلود جلد چهارم کتاب

دانلود فهرست آلایات، الاحادیث، الروایات، المصادر و الاعلام کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازدید: 9
مطالب مرتبط