بسمالله الرحمن الرحیم
مؤلف: السید سامی البدری
چنانچه که عنوان کتاب گویا میباشد، مؤلف در پی بیان سه دیدگاه متفاوت از شیعیان، بنیامیه و بنی العباس در رابطه با نهضت امام حسین علیهالسلام و واقعه عاشوراست.
بنیامیه:
یکی از تحریفات بنیامیه، تغییر مبانی کلامی و اعتقادی در بین مسلمانان برای توجیه جنایات و اشتباهات حاکمان اموی بود. آنچه درنهایت ماحصل همهٔ گفتگوهای رسانههای بنیامیه است، این میشود که سیدالشهدا علیهالسلام به خاطر حکومت و پادشاهی قیام کرد و چون بر خلیفه مشروع یزید بن معاویه قیام کرد حق با او نبود و مستحق مرگ بود.
بنی العباس:
عباسیان که دولتشان بر خرابههای دولت بنیامیه مستقر شد نیز همان راه بنیامیه را در پراکنده نمودن افکار مسلمانان از حقایق و سرپوش نهادن به جنایات حکام عباسی پیمودند.
بنی العباس در رابطه با کمرنگ کردن واقعه عاشورا و بیان تعریفی مطابق ذائقه خود از آن، دست به اقداماتی زدند. ازجمله:
اولاً: معتقد بودند که امام حسین علیهالسلام برای حکومت و پادشاهی قیام کرده است و سزاوارتر از یزید در امر حکومت هم بوده است اما در دو مسئله اشتباه کرد:
1-اعتماد امام حسین علیهالسلام به مردم کوفه و تعیین آن منطقه برای قیام علیه حکومت یزید اشتباه بود.
2-اشتباه دوم ایشان همراه بردن خانواده خود از مدینه به سمت کوفه است، همانگونه که ابن عباس امام را نصیحت و از همراه بردن خانواده نهی نمود.
ثانیاً: غم و اندوه و گریه بر امام حسین علیهالسلام و زیارت را تقبیح کردند، به صورتی که دستور دادند قبر آن حضرت را شخم زده و آب بر آن جاری کنند و هر زیارت کنندهای مجازات شود.
ائمه شیعه علیهمالسلام:
در مقابل این دو بینش، گفتمان و بینشی دیگر است که امامان شیعه علیهمالسلام در احادیث و تربیت شیعیان خود اتخاذ کردند.
امام حسین علیهالسلام وارث انبیاست و بنا بر وظیفه هدایتی خود و نجات جامعه از گمراهی قیام کرد.
وبذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الضلالة والجهالة والعمی والشک والارتیاب إلی باب الهدی.
برای دانلود کتاب اینجا کلیک کنید