جستجو
Close this search box.

معرفی و دانلود کتاب «الامام الصادق، حیاته و عصره – آراءه و فقهه»

مولف: این اثر نوشته‌ی محمد ابوزهره (1898-1979م) استاد و نویسنده سرشناس معاصر اهل سنت است که آثار متعددی در مورد فقهای بزرگ جهان اسلام از خود به یادگار گذاشته است.

مطالب این کتاب در 567 صفحه به چاپ رسیده و شامل دو بخش است.

بخش اول: به شخصیت و زندگی امام صادق (علیه السلام) جایگاه خاندان مطهر ایشان، ارتباط ایشان با علما و تابعین عصر خود، اوضاع سیاسی، اجتماعی و دینی عصر حضرت اختصاص دارد.

بخش دوم: مهم‌ترین مباحث کتاب در این بخش ساماندهی شده است که شامل دو قسمت اصلی است. قسمت اول به نظرات امام صادق (علیه السلام) در مسائل سیاسی، اعتقادی آن دوران اختصاص دارد و قسمت دوم نیز شامل فقه امام صادق (علیه السلام) است که اصول و روش‌های فقهی حضرت، نگاه شیعیان به ایشان را بیان کرده و سپس بحث مفصلی درباره‌ی اصول فقه شیعه اثنی عشری که شامل قرآن، سنت، اجماع و عقل است دارد و به میراث حدیثی شیعه نیز توجه دارد. در ادامه نیز طرح بحث در مورد اجتهاد در مذهب جعفری و دلایل رشد این مذهب کتاب را به پایان می‌رساند.   

این کتاب با عنوان «امام جعفر صادق (علیه السلام) و دیدگاه‌های فقهی ایشان از دیدگاه اهل سنت» توسط آقای سید ناصر طباطبایی به فارسی ترجمه و به همت نشر احسان در سال 1390 به زیور طبع آراسته شده است.

جهت دانلود کتاب اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازدید: 12
مطالب مرتبط